Versenyszabályok

1. Bevezetés

1.1 Játék neve: Ősök Hajnala Kártyajáték

1.2 A versenyszabályzat célja

Meghatározza a játék versenyeinek kereteit és feltételeit, valamint biztosítja a résztvevők és szervezők számára az egyértelműséget és az igazságosságot. A dokumentum részletesen kifejti a versenyzők jogait és kötelességeit, rögzíti a versenystruktúrát, meghatározza a versenyformátumokat és leírja a versenyeken érvényes szabályokat. A versenyszabályzat nem csupán egy szabálykönyv, hanem egy olyan iránymutatás, amely hozzájárul a versenyek fair és sima lebonyolításához, miközben biztosítja a játékosok és szervezők közötti hatékony kommunikációt. Ezáltal célunk a versenyzők élményének fokozása és a versenyek színvonalának emelése a "Ősök Hajnala Kártyajáték" közösségében.

1.3 A dokumentum hatálya

A "Ősök Hajnala Kártyajáték" versenyszabályzata hatálya alá tartozik minden olyan verseny, amelyet a hivatalos szervezők szerveznek és hirdetnek meg a játék közössége számára. Ez a dokumentum irányadó minden résztvevőre, beleértve a játékosokat, verseny bírákat, szervezőket és mindenkit, aki részt vesz egy "Ősök Hajnala Kártyajáték" versenyen. A versenyszabályzatnak elsődlegesen a hivatalos "Ősök Hajnala Kártyajáték" versenyeken való részvételre kell vonatkoznia, és ezen események keretében alkalmazható. A hatálya alá eső versenyek és események pontos meghatározását a szervezők közzéteszik az események előtt, és minden résztvevő köteles betartani a dokumentum rendelkezéseit az adott versenyen.

2. Játék Általános Szabályai

  • Játékszabályzat: https://www.osokhajnala.hu/jatekszabalyok/

  • Pakliformátumok: https://www.osokhajnala.hu/pakli-formatumok/

  • Aktuális GYIK: https://www.osokhajnala.hu/gyik/

3. Versenystruktúra

3.1 Alapvető nevezési információk

A versenyeken a következő formátumok alkalmazhatók:

  • Minden játékos egyedül, vagy a klánban indul a versenyen.

  • Az egyéni és a klán versenyek az alábbi kategóriákban zajlanak:
    Kezdő/Haladó/Profi/Bontás/Szóló/Duál/Triád/Titán

  • A versenyekhez szükséges eszközök a pakli(k)/side, valamint dobókockák, vagy papír és ceruza

3.2 Meccs formátumok

A meccsek formátumai a következők:

  • Bo1 (Best of 1):

    • Egyetlen meccset játszol az ellenféllel.

    • Győzelem esetén 1 pont, vereség esetén 0 pont.

    • Végeredmény csak 1:0 lehet.

  • Bo2 (Best of 2):

    • Két meccset játszol az ellenféllel.

    • Győzelem esetén:

      • 2:0 (győztes 2 pont, vesztes 0 pont)

    • Végeredmény 2:0, vagy 1:1 lehet (1:1 esetén mindkét játékos 1 pontot kap)

  • Bo3 (Best of 3):

    • Kettő vagy Három meccset játszotok. Két győzelemig tart a meccs.

    • Győzelem esetén

      • 2:0 (győztes 3 pont, vesztes 0 pont)

      • 2:1 (győztes 2 pont, vesztes 1 pont)

    • Végeredmény 2:0, vagy 2:1 lehet.

3.3 Versenystruktúra
  • Előkészületek:

    • A verseny napján minden résztvevőnek be kell regisztrálnia a versenykezdés előtt egy előre meghatározott időpontig.

  • Körmérkőzéses-Kiesős Verseny:

    • Körök és Szakaszok:

      • A verseny svájci rendszerrel működik, ahol a játékosok hasonló eredmények alapján vagy sorsolással kerülnek párosításra.

      • Minden kör után a játékosok pontjait frissítjük.

    • Elődöntők és Döntők:

      • A körök után a csoportokból továbbjutó játékosok között elődöntőket és döntőket rendezünk, amelyeken a legjobb teljesítményt nyújtók mérkőznek egymással, egy egyenes ági kieséses formában. (Esetenként a kiesők "alsó ágon" folytathatják a versenyt, amennyiben van alsó ág.)

  • Körös Verseny:

    • Körök:

      • A verseny első körében kettő vagy több csoportba szerveződnek a játékosok sorsolás alapján.

      • Az első kör után frissülnek a pontok (pontszámítás lásd Meccs formátumok), majd a következő csoportok a pontszámok alapján jönnek létre, első csoportban azon játékosokkal, akik pont alapján a mezőny felső felében (több csoport esetén harmadában, negyedében) vannak, a második (vagy harmadik, stb.) csoport pedig az alsó feléből, majd csoporton belül sorsolással osztjuk ki a párosokat. (Cél a haladók, profik és kezdők elkülönítése az igazságos sorsolásért.)

      • A harmadik körben frissítve a pontokat ismét elosztjuk a játékosokat és ismét sorsolunk csoporton belül.

    • Körverseny vége és pontok:

      • A harmadik kör után összesítjük ismét a pontokat (győzelmi pontok) és ebből alakul ki a sorrend. FONTOS: Hogy kialakuljon a sorrend, 8 fő nevezőtől négy kört kell játszani három helyett.

      • Pontegyenlőség esetén a másodlagos pontot számoljuk össze (kivéve ha a két egyenlő pontú játékosnak van egymás ellen vívott meccse, ott az a meccs eredménye adja a sorrendet).

        • Másodlagos pont: Minden legyőzött ellenfél (2-1 vagy 2:0, Bo2 esetén az 1-1 nem számít legyőzöttnek) pontját ahhoz a játékoshoz számoljuk, aki legyőzte azt az ellenfelet. Ezen pontok összege adja meg a játékos másodlagos pontszámát. Amennyiben így is egyenlőség alakul ki, 2 győzelemig tartó villám mérkőzést kell tartani. (Példa: ha legyőztél egy 3 pontos és egy 4 pontos embert, a másodlagos pontod 3+4=7)

3.4 Jelentkezés és Nevezési Díjak
  • Jelentkezés:

    • Minden versenyzőnek előzetesen vagy a helyszínen regisztrálnia kell a versenyre.

    • Azok, akik a regisztrációt elmulasztják, nem vehetnek részt a versenyen.

  • Nevezési Díjak:

    • A versenyen való részvételhez meg kell fizetni a nevezési díjat, amelyért cserébe hasonló értékű regisztrációs csomag kapható, vagy esetenként a díj egy része a nyereményalapba kerül.

3.5 Jutalmak és Díjak
  • A versenyeken az alábbi jutalmakért és díjakért lehet általában versenyezni:

    • Boosterek és Dobozok

    • Promóciós és Egyedi kártyák

    • Érmek és egyéb Kiegészítők

4. Versenyzőktől elvárt pontok

  • Sportszerű viselkedés elvárása.

  • Csak megengedett eszközök használata.

  • Kérdések és viták rendezése, ha szükséges akkor bírói segítséggel.

  • Játékszabályok betartása.

5. Szerepkörök

  • Versenybírók figyelnek a szabályok betartására és kérdéses esetben döntenek

  • Régió Felelős/Verseny szervező támogatja a rendezvény adminisztratív teendőit, eredményeket rögzíti

  • Játékosok a verseny kezdetétől a végéig jelen vannak, szükség esetén a paklijukat leadják ellenőrzésre

6. Egyedi versenyek

  • A kiemelt versenyek esetén a versenyszabályzat változhat, melyekről az esemény előtt minden játékost értesítünk.

  • Egyedi Versenynek minősül:

    • Nemzeti Döntő

    • Régiós Döntő

    • Nyári Bajnokság

    • Klán Versenyek

    • Online Rendezvények

7. Helyzet példák új versenyzőknek

  • BO2 példa: Pikachu és Herkules Bo2 meccset játszanak. Pikachu az első meccsét elveszíti. A második meccs lejátszása előtt úgy dönt, él a side lehetőségével. A 31 lapos mágus pakli mellett készül egy 9 lapos mellék paklival. Ezek között végrehajt lapcserèt, majd a második meccset megnyeri ezzel 1-1 a mérkőzés vége.

  • Draft Bontás példa: A Draft-kör tagjai leülnek egy asztalhoz. Mindenki kézbe vesz egy boostert, amit kinyit. Ezt követően Mindenki levesz magának egy lapot a boosterből, majd tovább adja az 5-re fogyott boostert a tőle jobbra ülőnek. Ezt a folyamatot addig ismétli Mindenki, amíg ki nem fogynak a kinyitott lapok. Ezután Mindenki kézbe veszi a 2. boostert és a fenti módszerrel körbe adja a tőle BALRA ülőnek. Ez a folyamatsor még kétszer megismétlődik (JOBBRA aztán a 4. boostercsomaggal BALRA), míg el nem fogytak a gyári boosterek.