Szabályok

Játékszabály

Játékszabály videó

Játék fázisai és menete

Pakli építés

 A pakli felépítésénél figyelnünk kell a karakterek és felszereléseik összhangjára, majd témától függően italokkal és képességekkel kiegészítjük. 

A pakli mérete 30 és 40 lap között helyezkedik el. A pakli mellé egy úgynevezett "Mellék paklit" is építhetsz, aminek célja, hogy meccsek előtt tudsz a paklid és a mellék paklid között lapokat cserélni. A Pakli és a Mellék pakli összesen maximum 40 lapos lehet. 

A nemeseden kívül minden lap, ami nem a paklid része, az a mellék paklihoz tartozik. 

A paklidban javasolt, hogy mindenképp legyen 8-10 karakter és legalább 7-8 alap fegyverzet.

Játék kezdete

Mielőtt elkezditek a játékot, egy maximum 2-es szintű lapot kiválaszthattok a pakliból, ami biztosan a kezetekben lesz a játék kezdetekor, majd keverjétek meg a paklit. Mindkét játékos dob egy kockával, majd a nagyobb értéket dobó játékosé a döntés, hogy ki kezdjen, amit csak akkor kell elmondania, ha felhúzott a kezébe 7 lapot és megnézte (Amennyiben kiválasztott egyet a játék elején, akkor csak 6-ot). 

A döntést követően meg kell mutatni a kiválasztott lapot és egy alkalommal vissza lehet keverni bármennyi lapot (kivéve a kiválasztott lapot) a pakliba, ilyenkor ugyanannyit húzhatunk fel, mint amennyit lekevertünk. 

Ha ez megvan, akkor kezdjük el a játékot.

Kezdő fázis 

Ebben a fázisban kezdődik el a köröd. Tétlen karakterek kifordulnak a tétlenségből és aktívvá válnak. Emelsz 1 szintet (Kivéve az első körben). Minden olyan hatás vagy képesség, ami a következő kör elejére hivatkozik, az kezdő fázisban megy végbe. 

Nem aktiválható hatás vagy képesség, nem használható ital.

Laphúzó Fázis 

A fázis elején húzz fel 1 lapot (kivéve kezdő játékos). Amennyiben eldobsz 2 lapot, húzhatsz 1 lapot körönként egyszer. Nem aktiválható hatás vagy képesség, nem használható ital.

Taktikai Fázis 

Minden körben lehelyezhetsz 1 karaktert, ilyenkor nem támadhat, de képességet használhat. Minden karakternek adhatsz 1 felszerelést. Minden karakter kijátszhat 1 képességet (folyamatos, gyors, báb), ezután még támadhat a támadó fázisban. Aktiválhatsz hatást (Nemes, karakter és felszerelés). Játékos kijátszhat 1 italt (Maximum körönként 1).

Támadó Fázis

A támadó fázisban a karaktereid támadásait egyesével végzed el (Támadható ellenséges és szövetséges karakter; támadható a saját és ellenfelünk nemese is). Ezek a támadások kiválthatóak azonnali képességekkel, amik kijátszásához szüksége van a karakternek fegyverzetre. A fizikai támadásokat át lehet vállalni a nemessel, így a karakter nem sérül csak a nemes (A sebzés sosem osztható). Nemes nem támadható, ha van aktív karakter. Nemes nem célozható képességgel. Játékos kijátszhat 1 italt (Maximum körönként 1).

Kör vége 

Átadod a köröd. Italt még használhatsz a támadó fázist befejezve, ha még nem tetted meg (Maximum körönként 1).

Játék vége 

4 halott karakter (lefordítva a karaktermezőn) vagy 1 alá csökken az életerő. Ilyenkor hívj bírót pontszámoláshoz.




Laptípusok és használatuk

Nemes 

- A nemes jelképezi a játékost. Nem része a paklinak, viszont a pakli fele mindenképp a nemes kasztjához kell, hogy tartozzon, a további lapok bármely kasztba tartozhatnak. Minden játék kezdeténél kint van a csatamezőn és ezen a kártyán jelöljük a szintünk és az életerőnket. A nemes mindig egy apró segítséget nyújt a játékod során, ami alapvetően jellemző a kasztra, amivel játszol. Amennyiben játszol nemest, akkor a nemes kasztjától eltérő ital kártyát nem tudsz használni. A saját nemesed a karaktereddel célozható (képességgel nem). Amikor fizikai sebzés éri egy karaktered, akkor dönthetsz úgy, hogy a sebzést kiviszed a nemesre, így életerejéből szenvedi el a sebzést. Nem célozhatod saját nemesed, akkora sebzéssel, ami 1 alá csökkenti életerejét, erre csak ellenfeled képes.

Karakter 

- A karaktereknek két fajtájuk van: Zsoldos és Hős. 

A karakter a játék alapvető építő eleme. A játék lényege, hogy legyőzd az ellenfél 4 karakterét, így fontos, hogy a lehető legjobb karakterpárosítással játszd le a meccseid. Karakter kártyákból körönként egyet játszhatunk ki. Mikor lekerül egy karakter, akkor dönthetünk úgy, hogy vízszintesbe fordítjuk (ezt hívjuk tétlenségnek), ilyenkor az első kapott sebzését teljes mértékben elnyeli (Sérülés helyett csak kifordul a tétlenségből), viszont ha nem kap sebzést, akkor a következő kör elején a kezdő fázisban magától kifordul a tétlenségből. 

Ha egy karakter meghal, akkor lefordítjuk a felszereléseivel együtt és nem pótolhatjuk. A karakterek lerakási sorrendje fontos, mindig a legközelebbi szabad karaktermezőre kell lehelyezni. 

A zsoldosokból a pakliban azonos nevűből 4 lehet, az azonos nevű hősökből csak 1. 

Felszerelés 

- A felszereléseknek két alapvető csoportja van: Fegyverzet és Páncélzat. Minden felszerelés altípusa lehet: Alap, Fejlesztés, Relikvia.

Az alap felszereléseket bármely karakterre felszerelhetjük, csak és kizárólag a szintjét kell figyelembe venni. A pakliban azonos nevűből 4 lehet.

A fejlesztések konkrétan megmondják a szövegmező első sorában, hogy pontosan melyik felszerelésre lehet őket fejleszteni, ilyenkor az alsó felszerelés hatása inaktívvá válik és csak a sebzést örökli a fejlesztés. A pakliban azonos nevűből 4 lehet.

A relikviák olyan különleges felszerelések, amiknek nincs fejlesztésük és csak Hősök viselhetik. Ezek gyakran olyan erősek, mint egy fejlesztett fegyverzet, így könnyedén előnyhöz juthatunk viselésükkel. A pakliban azonos nevűből 1 lehet.

Képességek 

- A képesség kártyák a karakter által kijátszott különleges mozdulatok és varázslatok. A képességeknek több fajtájuk is van, ezeket különböző helyzetekben használhatod: Folyamatos, Báb, Azonnali, Csapda, Gyors

Minden karakter minden körben összesen 1 darab képességet használhat.

Folyamatos és Báb képesség csak és kizárólag a taktikai fázisodban játszható ki. Használata után még a támadó fázisban fizikai támadást végrehajthatsz a karakterrel, aki kijátszotta. 

A folyamatos képességeket a lap által leírt helyzetben tudod használni, ami felszerelhető lehet: karakterre, fegyverzetre, páncélzatra és csatatérre. Minden felszerelési pozíciót fel tudsz tölteni, így a karakteren maximum 3, a csatatéren pedig maximum 1 folyamatos képesség lehet. 

A báb képességet halott karakterre játszhatjuk ki. A báb kártyák a karakterekhez hasonlóan a lekerülésük körében nem támadhatnak. A báb kártyák képessége(szövegmező) már a lekerülésük körében is használható (mint egy hatás). Báb képességek sebzése nem növelhető sem sebzésként sem képesség sebzésként. Hatásuk sem erősíthető sem képességként sem hatáskén, csak akkor, ha a bábok hatására hivatkozik egy lap.  

Azonnali képesség csak és kizárólag támadó fázisban játszható ki. Az azonnali képesség fontos tulajdonsága, hogy támadás helyett hajtod végre, így használata után már nem támadhatsz az adott karakterrel.

Gyors képesség bármely játékos taktikai fázisában kijátszható. Figyeljetek oda, hiszen nem biztos, hogy a saját fázisodban éri meg kijátszani egy adott gyors kártyát. Az ellenfél körében a taktikai fázis végét az ellenfél első célpont kijelölése jelzi, hogy mikor tudod lekésőbb kijátszani (ilyenkor nem engeded át támadó fázisba és a gyors lap kijátszása után újra szabadon kijelölhet célpontot a támadáshoz). Ha azonnali képességgel jelölte ki a karaktered, akkor a képesség visszakerül a kezébe és először a gyors képesség megy végbe, majd az ellenfél szabadon folytathatja a taktikai fázisát, így akár újra kijelölheti az első célpontot a támadó fázisba való átlépéshez.

Csapda képességek csak és kizárólag az ellenfél taktikai és támadó fázisában játszható ki. Csak olyan lapokra játszható ki, akikkel kapcsolatba kerül a kijátszó karakter, ha nem őt célozzák, akkor nem tud csapdát használni. A csapda kártyák különlegessége, hogy a szintjüknél nagyobb kártyára nem játszhatóak ki (kivéve, ha karakterre játszod ki a támadásakor). Mikor egy csapda képesség megakadályoz egy lapot, akkor a lap célzása elé tesz vissza, de ettől függetlenül a lapot kijátszó karakter nem használhat képességet újra, csak ha a hatása kimondja azt. 

Ital 

Körönként 1 játszható ki. Minden esetben a játékos (nemes) játssza ki. A taktikai és támadó fázisban is kijátszható. A hatása végbemehet azonnal vagy az aktuális körvégéig hathat attól függően, hogy mit ír a lap. 

Hátas

Körönként 1 játszható ki. A hátasok minden esetben karakterre szerelhetőek, ezért ha van hátas a karakteren, akkor karakterre szerelhető folyamatos képességet nem viselhet. Ha egy karakter meghal, akkor a hátas visszakerül a játékos kezébe, ha a hátas hal meg, akkor gyűjtőbe kerül. Karaktert célozva eldönthetjük, hogy a rajta lévő hátast vagy a karaktert támadjuk. 



Kulcsszavak, kifejezések

Kaszt - A karakter besorolása. Ez határozza meg, hogy hova tartozik. Ez azért fontos, mert a karakterek csak a saját kasztjukhoz tartozó felszerelést viselhetik és képességet használhatják. Kasztok: Vadász, Mágus, Harcos.

Karakter - Minden Zsoldos és Hős kártya.

Felszerelés - Minden Fegyverzet és Páncélzat kártya. Lehet alap, fejlesztés és relikvia.

Képesség - Képesség kártyák megnevezése. Ezeket a kártyákat a karaktereink tudják csak használni. Lentebb olvashatod, hogy milyen fajtái vannak, és ezeket hogyan tudod használni.

Hatás - A karakter és felszerelés kártyáknak nem képessége, hanem hatása van. A hatás nem egy sebzéstípus! Hatás lehet képesség sebzés és fizikai sebzés is. Van aktív és passzív hatás. Az aktív az, amelyikhez kell valamilyen költség vagy interakció, hogy aktiváld. A passzív hatás az, ami folyamatosan aktív és nincs feltétele, hogy megkapd a bónuszát. Amennyiben egy lap nem írja, hogy körönként egyszer és van költsége, abban az esetben többször is használható (kivéve, ha ez többszöröző hatás és ugyan az a célpontja). Ha egy hatásnak nincs költsége, akkor körönként egyszer használható.

Fizikai Sebzés (sebzés, támadás) - A karakterek, fegyverzetek sebzésére mutat. Ezeket a sebzéseket ki lehet vinni életbe és nem minősülnek képesség sebzésnek. (Folyamatos képességek esetében a lap egyedien határozza meg, hogy fizikai vagy képesség sebzést oszt ki.

Képesség Sebzés - Minden Azonnali, gyors és csapda képesség által kiosztott sebzés képességsebzés.

Sebzéstípusok - Normál, Föld, Tűz, Víz, Jég, Levegő, Természet, Méreg, Elektromos, Lélek. Minden lapnak legfeljebb egyszer módosítható a sebzéstípusa, nem használható módosító, ha már egyszer módosítottad (Karakter, fegyverzet, páncélzat). Ha egy lap sebzéstípust kér a kijátszáshoz, akkor az a karakter sebzéstípusára vonatkozik.

Páncél érték - A karakterek állóképességét jelzi, ha nullára csökken, a karakter meghal. Karakter nem gyógyítható a maximum páncél értéke fölé. Amennyiben a páncél érték maximumát növeljük, abban az esetben az aktuális páncél érték is növekedik, ha viszont a maximumot csökkentjük, akkor csak abban az esetben csökken az aktuális páncél érték, ha ezáltal a maximum alacsonyabb érték lett, mint az aktuális. 

Életerő - A játékos (Nemes) állóképessége, ha nullára csökken, akkor a játéknak vége. Önmagadnak nem okozhatsz akkora sérülést, hogy 1 alá csökkenjen az életerőd. Nem lehet több, mint a maximum. Az alapértelmezett maximum 20.

Életerő áldozás - Amikor leteszünk egy karaktert a csatatérre, akkor a szintjét fel kell áldozni életerőként, ez nem csökkenthető sebzésként, mert karakter áldozási költségnek minősül, ezért sérülésnek sem számít.

Szint - A játékosnak és minden lapnak van egy szintje. A szint határozza meg, hogy milyen lapokat használhatunk az adott körben. A játékos nem játszhat ki a saját szintjénél nagyobb lapot. A karakterek nem használhatnak a saját szintjüknél nagyobb lapot (felszerelés, képesség).

Célpont - A célpont mindig egy kijelölést von maga után, ilyenkor válik tisztázottá, hogy az interakció kire\kikre- irányul.

"Amíg aktív, a karakter nem támadható" - Ez a kifejezés csak és kizárólag folyamatos képességeken szerepel ebben az értelemben. Ilyenkor sem fizikai, sem képesség sebzés nem hatol át rajta. A karakter csak akkor sérül, ha a folyamatos képességnek elfogyott a páncél értéke. A karakter csak akkor sérüli el a fennmaradó sebzést, ha a folyamatos képesség azt írja.

Karakter Alap Sebzés - A karakter sebzése bármilyen módosító érték nélkül.

Karakter Aktuális Sebzés - A karakter sebzése az összes módosítóval együtt.

Alap Fegyverzet Sebzés - A fegyverzet sebzése bármilyen módosító érték nélkül.

Aktuális Fegyverzet Sebzés - A fegyverzet sebzése az összes módosítóval együtt.

Szövetséges karakter\ szövetségesre szerelt - Egy kiválasztott szövetséges karakterre, felszerelésre vagy folyamatos képességre vonatkozik. A használója nem lehet célpont.

Minden szövetséges (karakter\képesség\fegyverzet\páncélzat) (És minden altípus) - Minden szövetségesünkre vonatkozik, a használóját is beleértve.

Minden szövetségesre\nek (Például a minden szövetségesre szerelt fegyverzet vagy a minden szövetséges tűz képességnek is ide tartozik) - Használójára nem vonatkozik, de minden szövetségesre\felszerelésre igen.

Minden szövetséges és ellenséges karakter\képesség\fegyverzet\páncélzat (És minden altípus) - Minden a játékban lévő érintett lapra vonatkozik.

Konkretizálás hiánya - Amennyiben egy karakterre, felszerelésre vagy folyamatos képességre írt hatás\képesség nem jelöli, hogy kire érvényesül, akkor egyértelműen a viselőjére lesz hatással. (Például: "Azonnali vadász képesség: +1 Képesség Sebzés" ez a hatás\képesség a viselőjének ad bónuszt az azonnali képességek használatakor és ez egy passzív hatás\képesség, mivel folyamatosan adja az azonnali képességeknek a bónuszt)

Gyógyul - Megnöveli a karakter aktuális páncél értékét vagy a játékos aktuális életerejét. Nagyon fontos, hogy gyógyítani nem lehet a maximális érték fölé.

Pakli - A pakli a játékos által használt lapok gyűjtő helye. Minden játék előtt meg kell keverni. A lapok fejjel lefelé helyezkednek el benne.

Gyűjtő - Ide kerülnek az elhasznált lapok. Általában a pakli alatt található. A lapok fejjel felfelé helyezkednek el benne.

Csatatér - Minden játékosnak saját csatatere van. Ez jelképezi az asztalon lévő karakterek és képességek halmazát.

Játékos hibák -Minden játékos maga felel a csataterén lévő minden elemért, az ellenfélnek nem kötelessége figyelni az aktív\passzív hatásokra és képességekre (Hiba esetén a következő interakció végrehajtását követően nem csinálható vissza. Ha az ellenfél hátrányba kerül a hiba miatt, akkor bírói közbelépés szükséges).

Interakció - Minden interakciónak számít, amit végrehajtasz a körödben. Célpont kijelölésnél az interakción belül nem kezdhetsz új interakcióba, így, ha a saját karaktered támadod, már nem tudsz rajta módosítani sem képességgel sem hatással (ilyenkor csak az ellenfeled képes reagálni). Ha elvégeztél egy interakciót, de valamit figyelmen kívül hagytál, akkor a következő interakciót elkezdve már nem pótolható.

Reakció - Amikor interakciót indítasz, akkor amint felül olvastad, te már nem indíthatsz új interakciót (sem reakciót) a már megkezdett interakción belül, viszont az ellenfeled reagálhat erre az interakcióra, amennyiben tud: Ezt hívjuk reakciónak. Kifejezetten reakciólap a csapda kártya, de előfordulnak egyéb hatások és képességek, amiket aktiválva reakciókat hozhatunk létre. Reakciónak számít a sebzés átvállalás nemesre. 

Karaktermező - A csatatéren összesen 4 helyezkedik el egymás mellett. Ezekre sorban helyezzük le a karaktereket tetszőleges irányból haladva.

Karakter halála - Amikor meghal egy karakter, akkor a felszereléseivel együtt lefordítjuk és arra a karaktermezőre a játék végéig nem tehetünk új karaktert, így, ha meghal 4 karakterünk, akkor azonnal vége a játéknak. Amikor a karakter meghal: HÚZZ 1 LAPOT!

Aktív karakter - Amikor egy karakter csatatérre kerül, akkor azonnal aktív. Ilyenkor a hatása elérhető.

Tétlenség - Amikor egy karakter csatatérre kerül, akkor minden esetben aktív, de dönthetsz úgy, hogy tétlenségbe fordítod (jelöld úgy, hogy vízszintesbe fordítod a kártyát), ilyenkor a karakterrel nem használható semmilyen interakció az adott körben. Az első kapott sebzését teljes mértékben elnyeli és aktívvá válik. A lehelyezést követő körben automatikusan kikerül a tétlenségből kezdő fázisban.

Sebzés többszörözés - Egy sebzést nem tudsz kétszer duplázni vagy felezni. Ezek a jellegű hatások\képességek csak egyszer végezhetőek el, amennyiben többször történne meg, abban az esetben mindig az utolsó érvényesül. Eltérő duplikálás engedélyezett (Például: "Karakter alap sebzése megduplázódik" + Karakter aktuális sebzése megduplázódik" + "Karakter aktuális sebzése a felére csökken" működik együtt. )

Karakter sebzését felhasználó azonnali képességek - Nincs önálló sebzése, viszont biztosít valamilyen bónusz sebzést, amire nem képesség sebzésként utal: ilyenkor a karakter aktuális sebzéséhez ad bónuszt a lap által leírt formában. Például: Parasztlengős, Bosszúvágy.

Húzhatsz 1 lapot - Ez a kifejezés minden esetben arra utal, hogy a pakliból húzhatsz fel lapot a kezedbe.

"Következő körben nem..."- Ha egy lap azt mondja, hogy az ellenfél következő körében hatékony, akkor onnantól kezdve az ellenfél következő körének végéig érvényesül.

Felszerelhető - Csak abban az esetben tehető egy kártyára, ha már lent van a csatatéren, amit kér és csak arra a kártyára szerelhető, amit kér.

Szomszédos karakter - A célpont szomszédjai minden esetben a szomszédos karaktermezőn elhelyezkedő szövetséges karakterek. Amennyiben egy szomszéd halott, akkor is a szomszédjának minősül.

"-X kapott sebzés" - Ebben az esetben a fizikai és a képesség sebzés is beleértendő. A ténylegesen megkapott sebzést csökkenti. Ha a csatatéren van folyamatos képesség, ami ezt mondja, akkor a nemes kapott sebzése is bele tartozik.

Nem egész számok - Amennyiben egy kapott végösszeg nem egész szám, abban az esetben mindig lefelé kerekítünk.

Több ellenfelet célzó lapok - Amennyiben egy lap több célpontot is ki tud jelölni, abban az esetben nem lehet azonos a célpont. Ha nincs annyi célpont, mint amennyit meg lehet jelölni, akkor csak annyi ellenfelet célozhat, amennyi van. Ha egy képesség "MINDEN" ellenfelet céloz, akkor nem minősül célzásnak, így minden esetben az összes ellenfél sérül (Kivéve nemes).

Szövetséges nem célozható - Amennyiben ezt írja egy lap, abban az esetben nem célozhatóak a lap szövetségesei, kivéve, ha egy lap azt mondja, hogy "minden" ellenfelet céloz, támad vagy sebez. Ha több lap is azt írja, hogy "szövetséges nem célozható", akkor minden ilyen lap szabadon célozhatóvá válik.

Bónuszok - Bónusznak számít minden olyan módosító, ami a sebzés vagy a páncél érték maximumát növeli. Ha egy lap nem írja le, hogy minek ad pontosan bónuszt (karakter, felszerelés), akkor annak fogja adni, amire felszereled. (Például: "Fegyverzetre szerelhető. +1 Sebzés" ebben az esetben a fegyverzet sebzését növeli.)

Szövegmezőben lévő sebzési lehetőség - Amennyiben egy képesség vagy hatás szövegmezőjében sebzést vagy páncél értétek növel, ami nem azonnali képességre van írva, abban az esetben a sebzés nem növelhető csak speciális kártyákkal, amik kifejezetten az adott esetekben biztosít további sebzést.

Eltérő körben kimenő sebzések- Amennyiben egy sebzés nem abban a körben történik meg, amikor kiosztottad, abban az esetben a sebzés nem növelhető.

Karakter felélesztése- Amennyiben egy halott karakter valamilyen módon újra játékba kerül, akkor a felszereléseivel együtt kerül játékba. 

Sebzésszámolás - A sebzésszámolás karakter esetében mindig a karakter alap sebzése, fegyverzet sebzés 1 időben megy végre. Ezután a saját csataterünk módosítóit számoljuk. Majd végül az ellenfél csataterének módosítóit.      Képesség esetében pedig a képesség sebzését a szövegmező és a képesség alap sebzése alapján kiszámoljuk, majd a saját csataterünkről érkező módosításokat hozzáadjuk, majd végül az ellenfél csatateréről származó módosítókat is hozzászámoljuk. 

Szövegmezőből származó sebzés - Ha egy lap sebzése szövegmezőből jön létre és nincs konkretizálva a sebzéstípus, akkor minden esetben örökli a lap sebzéstípusát, akkor is, ha a lap képes fizikai sebzésre.