Az optimális kezdőkéz

2021.02.11

Az Ősök Hajnala szabályai szerint, majdnem a fél paklinkat átpörgethetjük, mielőtt a kezünkbe vennénk a kezdő 7 lapunkat. Ez egy nagyon magas arány, amivel a randomizáció lehetőségét lehet csökkenteni, hogy ne múljon akár egy egész meccs a rossz húzáson.

Azonban értelemszerűen ez sem lesz mindig hibátlan, valamint sok kezdő játékos még gondban lehet, hogy miket tartson és miket cseréljen az első húzásánál, így nekik nyújtanék most egy kis segédletet.

Szempontok:

Több tényezőt is figyelembe kell vennünk ahhoz, hogy optimalizáljuk a kezdőkezünket. Elsőként, hogy mi kezdjük-e az adott meccset. Aztán, játszunk-e kettes szintű karakterrel. Végül pedig a kasztunkat, és annak stílusát. De haladjunk sorjában.

Tételezzük fel, hogy Mágus paklink van, amiben nincs kettes karakter és mi kezdjük a játékot. Általában 4 darab 3-as szintű karakter fog kelleni a paklinkba, hogy biztosan lejátszhassunk egyet a következő körünkben. A Mágusok a 3-as szinttől már képességlapokat is játszanak, így fegyverzetre is szükségünk lesz, leginkább a Télvidéki Fenyőbotra, hiszen életerőt spórol nekünk a hatása.

A szabályok értelmében laphúzás előtt kiválaszthatunk egy maximum kettes szintű lapot a paklinkból, amit félretehetünk és fixen a kezdőkezünkben lehet. Ilyen esetben, egy Fenyőbotot érdemes kikeresni, így a 7 lap helyett már csak 6-ot húzhatunk. Ezután pedig bármennyit visszacserélhetünk ebből a 6-ból egyszer. A cél, amire törekedni kell ilyenkor, hogy egy 3-as szintű karaktert felhúzzunk. Ha ez sikerül, optimális lehet egy 4-es szintű karakter is, valamint még egy fegyverzet. Utána pedig jöhetnek a képességek, amik a problémásabb esetek.

Sokszor látok olyat más játékosoknál, hogy megtartanak nagyobb szintű, esetleg a végjátékhoz szükséges lapokat. Nem szabad, még akkor se, ha csak 1 van a paklinkban. Ne tartsunk meg 6-os szintű karaktert vagy képességet az elején, mert ezzel elveszíthetjük a tempónkat, és teljesen a szerencsére leszünk utalva, vagy pedig el kell majd dobnunk őket.

Az optimális Mágus kezdőkéz tehát így nézhetne ki, cserélések után:

  1. Egy Télvidéki Fenyőbot (amit kikerestünk húzás elején)
  2. Egy 3-as szintű karakter
  3. Egy 4-es szintű karakter
  4. Egy bármilyen másik fegyverzet
  5. Egy Dermesztés/Sziklafal/Sziklareptetés vagy egyéb képesség, amit játszunk éppen és hasznos lehet.

Ezzel természetesen passzolunk az első körben, és a következőben már lehozhatjuk a 3-as szintű karakterünket. Karakterünk, védelmünk, sebzésünk így adott lesz 3 körön keresztül, ami közben már felhúzhatjuk a további szükséges lapokat.

Ha játszunk 2-es szintű karaktert, egy kicsit könnyebb dolgunk lesz, hiszen karakterünk már biztosan adott. Habár ebben az esetben is jó taktika lehet, ha csak a 3-as szintünkön hozzuk le a 2-es karaktert, így a következő akár már lehet egy 4-es szintű is. Ezek persze mind helyzet és koncepció függő dolgok, amik változhatnak attól függően is, hogy miből mennyit játszunk egy pakliban.

Ezzel a cikkel zárnám a kezdőknek szánt trilógiámat, ha bármi további kérdésetek lenne, vagy a szabályzatban böngésszetek, vagy írjatok bátran nekünk Facebook oldalon, vagy a közösségi csoportunkba, ahol a játékosok is készséggel válaszolnak nektek!

Facebook oldal: https://www.facebook.com/OsokHajnala
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/409260922811791